Підсумки виконання бюджету громади за січень-лютий 2025 року
За січень-лютий 2025 року до загального фонду бюджету громади надійшло 41 136,6 тис гривень, або 115,0 відсотків до затверджених селищною радою показників на звітний період. Бюджет громади за власними надходженнями загального фонду виконаний на 131,8 відсотка і складає 22 506,2 тис.гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року власні доходи громади зросли на 5 357,6 тис грн, або на 31,2 відсотка.
Найбільшими джерелами наповнення власних надходжень загального фонду у 2024 році є податкові надходження сумі 22 309,1 що складають 99,1 відсотків всіх надходжень, зокрема :
- податок та збір на доходи фізичних осіб – 52,0 % всіх податкових надходжень. При бюджетному призначенні 9 185,0 тис. гривень фактично до селищного бюджету надійшло 11 596,0 тис. гривень (виконання 126,2 відсотків). До відповідного періоду 2024 року надходження зросли на 37,8 відсотків
- податок на майно – (18,6%). Фактичні надходження 4 155,7 тис. гривень (128,7 відсотка виконання). В тому числі надходження становлять: по податку на нерухомість – 1 382,2 тис.гривень, по земельному податку – 524,4 тис.гривень, по орендній платі – 2 242,9 тис.гривень, транспортному податку з юридичних осіб –6,2 тис.гривень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 34,1 відсотків;
- єдиний податок – (20,1 %). Виконання становить 144,3 відсотка (при плані 3 100,0 тис. гривень фактичний обсяг надходжень складає 4 474,5 тис.грн) У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 17,8 відсотків;
- акцизний податок –6,1 %, при плані 1 200,0 тис. гривень фактично надійшло 1 358,7 тис. гривень (виконання 123,1 відсотка). До відповідного періоду 2024 року надходження зросли на 50,4відсотків;
- туристичний збір - 33,7 тис.грн (0,1%);
- рентна плата за використання природних ресурсів – 2,9% (650,8 тис.грн);
- податок на прибуток –39,7 тис.грн (0,2%)
За два місяці поточного року неподаткові надходження становлять лише 0,9 відсотка загальної суми власних надходжень загального фонду місцевого бюджету і складають 197,1 тис.гривень, зокрема:
- адміністративні штрафи та санкції – 31,8 тис.грн;
- плата за надання адміністративних послуг -41,9 тис.грн;
- надходження від орендної плати за користування майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності -2,3 тис.грн;
- інші надходження -108,4 тис.грн;
- частина чистого прибутку державних або комунальних унітарних підприємств -0,7 тис.грн;
- орендна плата за водні об`єкти (їх частини), що надаються в користування на умовах оренди – 12,0 тис.грн.
Доходи спеціального фонду бюджету територіальної громади у січні-лютому 2025 року за власними надходженнями складають 4728,9 тис. гривень, зокрема:
екологічний податок – 48,7 тис. гривень,
грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності – 39,2 тис.гривень,
-власні надходження бюджетних – 2 999,0 тис.гривень,
-кошти від продажу землі – 1 642,0 тис.гривень.
За 2 місяці 2025 року отримано офіційних трансфертів інших бюджетів 18 630,4 тис. гривень, зокрема:
- базову дотацію в розмірі 2 790,0 тис. гривень;
- освітню субвенцію в сумі 13 091,4 тис. гривень;
- субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами 26,6 тис.грн; - субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення доплат педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти 1 483,0тис.грн; - субвенцію на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції (ІРЦ) 240,2 тис. гривень;
- субвенцію з місцевого бюджету на забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб та окремі заходи з підтримки осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету 75,5 тис.грн;
- інші субвенції – 923,8 тис. гривень, зокрема з Луківського селищного – 890,0 тис.грн, Оваднівського сільського – 8,9 тис.грн та Любомльського міського 24,9 тис.грн бюджетів.
Фінансові ресурси бюджету селищної територіальної громади, відповідно до наданих пропозицій головних розпорядників бюджетних коштів, в першу чергу спрямовувалися на виплату заробітної плати з нарахуваннями, оплату енергоносіїв та комунальних послуг, інші захищені статті бюджету.
Видатки бюджету за січень-лютий 2025 року по загальному фонду становлять – 39 122,7 тис. грн., що складає 93 відсотки до плану на вказаний період та по спеціальному фонду 3 077,8 тис,грн.
У загальній структурі видатків загального фонду бюджету видатки на оплату праці з нарахуваннями становлять – 32 351,1 тис. грн., тобто 82,7 відсотків до загального обсягу видатків. На оплату товарів і послуг використано 3 213,5 тис.гривень (8,2 відсотка загального обсягу видатків), спожитих енергоносіїв витрачено 645,7 тис. грн., частка у загальному обсязі видатків – 5,9 відсотка.
Видатки по галузях складають:
- «Державне управління» касові видатки освоєні в сумі 5 728,5 тис.грн.,що становить 90,6 відсотка до уточнених призначень на січень-лютий 2025 року;
- «Освіта» по загальному фонду освоєно кошти в сумі 27 326,7 тис. грн., що становить 96,3 відсотка до уточнених призначень на вказаний період.
Витрати на утримання закладів дошкільної освіти станом на 01.03.2025р. склали 4 339,3 тис. грн. Видатки на утримання загальноосвітніх навчальних закладів за відповідний період склали 20 026,8 тис. грн. В тому числі за рахунок коштів місцевого бюджету –7 137,7 тис. гривень, освітньої субвенції – 12 889,1 тис. гривень;
- «Охорона здоров’я» -касові видатки становлять 533,8 тис.гривень;
- «Соціальний захист та соціальне забезпечення» касові видатки загального фонду за звітний період становлять 2 863,4 тис. грн., виконання до уточненого бюджетного призначення за січень поточного року становить 90,2 відсотків. В тому числі на утримання закладу соціальної сфери, а саме Комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» касові видатки становлять 2 510,1 тис. грн;
- «Культура і мистецтво» касові видатки за звітний період 1 329,7 тис. грн., що складає 88,3 відсотки від планових показників;
- «Фізична культура і спорт» видатки склали 370,3 тис. грн., 98,01 відсотки до уточнених призначень;
-на проведення видатків по благоустрою громади та забезпечення стабільної роботи комунального підприємства за звітний період профінансовано 590,9 тис. грн;
- «Економічна діяльність» - 160,6 тис.гривень направлено на заходи із землеустрою (10,0 тис.грн), утримання автомобільних доріг (150,6 тис.грн);
- Інша видатки- 217,1 тис.грн направлені на забезпечення місцевої пожежної охорони;
- «Міжбюджетні трансферти» -у січні поточного року перераховано 1,7 тис.грн Ковельському міському бюджету на відшкодування вартості отриманих послуг в дитячій художній школі.
У загальній структурі видатків спеціального фонду бюджету громади
52,9 відсотків (1 629,5 тис.гривень) складають поточні видатки, які спрямовані на придбання продуктів харчування за рахунок платних послуг (413,6 тис.грн) та субвенції з державного бюджету на забезпечення харчування учнів 1-4 класів (104,5 тис.грн), на придбання обладнання та інвентаря (870,5 тис.грн, в т.ч. благодійна допомога від м. Бад-Нендорф, Німеччина 725,2 тис.грн), медикаментів (11,7 тис.грн), оплату послуг та енергоносіїв (9,2 тис.грн); виплату оплати праці з нарахуваннями працівникам музичної школи та на проведення громадських робіт (168,7 тис.грн), підготовка земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них комунальної власності для продажу на земельних торгах та проведення таких торгів (39,4 тис.грн), інші;
47,1 відсотків складають капітальні видатки за рахунок власних надходжень бюджетних установ, зокрема Турійською селищною радою отримано від м. Бад-Нендорф, Німеччина благодійну допомогу (кухонне обладнання) на суму 1 448,2 тис.грн.