Турійська селищна рада територіальна громада

Волинська область

Працівники ІРЦ поділилися досвідом роботи з вихователями закладів дошкільної освіти

Дата: 17.02.2020 14:50
Кількість переглядів: 334

Фото без описуМовлення – один із найвагоміших критеріїв оцінювання розвитку дитини, запорука майбутньої успішності навчання у школі. Все частіше серед дітей дошкільного віку зустрічаються діти з грубим порушенням звуковимови, лексичної та граматичної сторін мовлення.

12 лютого 2020 року, відповідно до плану роботи, на базі комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Турійської селищної ради Волинської області (ІРЦ) відбувся семінар-практикум з елементами тренінгу для вихователів закладів дошкільної освіти «Особливості мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку».

Відкрила семінар практичний психолог Федорченко Лариса Адамівна. Вона запропонувала вихователям ЗДО відобразити привітання: дитини, яка не чує та не розмовляє, але в її розпорядженні зір, жести, пантоміма; дитини, яка не бачить, але розмовляє та чує; дитини, яка не ходить та не розмовляє, але частково розуміє звернене мовлення; дитини, яка не ходить та не розмовляє, але частково розуміє звернене мовлення.

Директор ІРЦ Каліщук Тетяна Феодосіївна презентувала роботу «Інклюзивна група в дитсадку: особливості, порядок зарахування», дала методичні поради щодо проведення вправ мовленнєвої гімнастики.

Вчитель-реабілітолог Шавалюк Маріанна Вікторівна презентувала роботу про сучасну методику «Су-Джок» в освітньому процесі, адже розвиток дрібної моторики пальців дитини стимулює розвиток центральної нервової системи та сприяє розвитку мовлення за допомогою цієї методики.

 Практичні психологи ІРЦ Волошина Марія Юріївна, Федорченко Лариса Адамівна представили один із видів арт-терапії. Нетрадиційне малювання (малювання коктельною трубочкою та мильними бульбашками) сприяє розвитку дихального апарату, контролює силу дихання, розширює кругозір дітей, стимулює пізнавальні процеси, розвиває уяву, пам’ять, мислення, увагу, вивчення кольорів.

Вчитель-логопед Калішук Олена Леонідівна розповіла про етапи мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку та презентувала роботу «Артикуляційна гімнастика – перший етап у формуванні правильної звуковимови у дітей». Вона також показала фрагмент заняття з дітьми – артикуляційні вправи щодо формування звуків.

Вчитель-дефектолог Коптєва Наталія Миколаївна представила роботу «Реалізація змісту освітньої лінії «Мовлення дитини» базового компонента дошкільної освіти».  Вона розповіла про засоби й методи роботи з розвитку мовлення, дала рекомендації вихователям щодо забезпечення ефективності мовленнєвих занять, тест для визначення рівня мовлення дошкільників.

Учасники семінару мали змогу отримати відповіді на актуальні запитання та обмінятися думками з приводу наявних проблем у процесі організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти.

Педагоги взяли участь у тренінговій вправі «Незакінчені речення». Наприкінці семінару за допомогою відповідної вправи учасники заходу в анонімній формі поділилися, чи корисною була отримана інформація, що для них уже відоме і на чому не варто зупинятися, а також поділилися враженнями і своїм баченням, як покращити співпрацю.

Завершився семінар колом запитань за чашкою кави.

Вдячні усім учасникам семінару за теплу зустріч, яка була конструктивною і цікавою. Бажаємо усім наснаги у подальшій роботі. До скорої зустрічі!

Фото без опису

Фото без описуФото без опису

Фото без описуФото без опису

Фото Ірини Прус


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора